Vad är solhälsning?

Idag var det sista passet på yogahelgen med yin & yang yoga på förmiddagen och sedan ordinarie yinyoga passet på eftermiddagen. Jag har svävat mellan hemmet och yogalokalen med ett leende på läpparna.

Eftersom jag är en rookie inom yang yoga området så har jag haft lite sjå och hänga med och memorera eftersom alla positioner vi gör. Vår underbara yogalärare Ulrika är toppen på att förklara och sedan har jag haft mina andra yogisar och titta på, men jag har inte snappat upp vad allt heter, det får komma sen har jag tänkt. På dagens fm pass så sa Ulrika att vi kan mer än vi tror och att vi skulle köra solhälsningen i 10 minuter på egen hand i vår egen takt. En mycket bra tanke men det kopplade inte helt för mig. Ordet ”solhälsningen” är ju det man tänker på mest när man hör ordet yoga, men ”vad var det nu för position av alla vi gjort??”.

Men det finns ju inga dumma frågor utan bara dumma svar, så Ulrika beskrev början på den och då såg förstod jag vilken det var. Och helt underbart, jag kunde göra den själv utan att hon sa vad som skulle göras, och jag blev jättestolt!!

En del av de andra yogisarna hade en fortsättning på solhälsningen, imponerande. Kände mig som en liten tjej som tittade på dem med stora ögon och tänkte ” jag ska bli som dem när jag blir yoga-stor.”.

Det absolut bästa med dessa 10 minutrarna var dock att jag fick många bra tips och råd av Ulrika på hur de olika övningarna i solhälsningen skulle göras bäst. Så nu är det ännu mera träningsvärk att vänta, med glädje.

En underbar yogahelg som avslutades med ett avslappnande härligt yinyogapass. Tack Ulrika och alla yogisar för en underbar yogahelg!!

Hälsa&Kärlek ❤

4 thoughts on “Vad är solhälsning?

  1. Pingback: Yogishelg | hälsa&kärlek

  2. Pingback: egen söndagsyoga | hälsa&kärlek

Kommentera

