Slut på sockerläskandet

20140103-205541.jpg

Jag tror på långsiktighet vid förändringar. Det känns mer hållbart. Om jag inte missminner mig så krävs typ 21 dagar för att ändra ett beteende. Och det har stämt på mina förändringar i höst; sluta åka hiss, lång promenader, löpträning, Jag vet också att jag inte klarar av att ändra många beteenden samtidigt för då glömmer jag lätt allt som ska ändras. Så en sak i taget med jämna mellanrum blir bäst resultat.

Och varför pratar jag om förändring då? Jo, för jag skulle vilja ändra på min kost gällande sockerberoendet. Jag tror på dess fördelar med mer energi, friskare tarmar och en gladare mage. Men har nu läst om detta och det är ju verkligen en hel vetenskap!!!! Alldeles för mycket förändring på en gång.

Så jag kommer eftersom ändra min kost under året med min inriktning mot ett mindre sockerberoende liv. Mitt första steg är att sluta dricka läsk och andra sockerdrycker som saft och juice. Känns helt ok men jag kommer dock sakna min mammas äkta hallonsaft. Men det blir att få hitta eller skapa nya härliga alternativa hallonsafter. 🙂

Hälsa&Kärlek ❤

3 thoughts on “Slut på sockerläskandet

  1. Förslag; Honung och Stevia, .
    Och ibland kommer jag långt genom att tänka ” hälften”, så gäller inga förbud eller måsten.
    Må så gott.

  2. Pingback: Osockerdricka | hälsa&kärlek

  3. Pingback: En mil!! | hälsa&kärlek

Kommentera

