Alpernas bredaste säng

20140105-124505.jpg

Tour de ski final idag, och det härliga skidloppet på 9 km med den häftiga avslutning uppför en slalombacke. Totala höjdskillnaden är 495 m och de sista ca 3,5 km så är höjdskillnaden 425 m, stentufft!!

Den person jag tänker på främst i detta lopp är Charlotte Kalla och hennes seger 2008. Hon gjorde ett sådant fantastiskt ryck sista biten så finskan, som hon körde, såg ut att stå still!

Tittar på vinterstudion nu och de har provkta backen. När man ser deras åkning och lutningen så inser man vilken prestation detta är. Förstår att åkarna stupar i mål och de ligger och trängs så det nästan är svårt att ta sig över mållinjen och skapat alpernas största säng…

Och på tal om Charlotte Kalla så kommer hon ha frågestund på Twitter nu kl 13-14 på @CraftSportswear. Passa på och ställ en fråga eller bara läs hennes svar på andras frågor, kolla in på #askkalla.

20140105-125103.jpg

20140105-125124.jpg

Hälsa&Kärlek ❤

2 thoughts on “Alpernas bredaste säng

  1. De är verkligen duktiga skidåkarna! Jag är imponerad både över att de orkar och vågar. Tack för din kommentar om mina bilder! Värmde så gott 🙂 Och tack för att du försökte förklara det där med följknappen. En ”följknapp” eller egentligen en widget för Bloglovin har jag lyckats skapa men jag har inte hittat någon sådan där liten följknapp som du har längst ner till höger på din sida (eller i alla fall ser jag den längst ner till höger på min skärm). Vet du hur du fått dit den får du gärna berätta.
    Kram Maria

  2. Nu har jag hittat den lilla följknappen, står de ”+ Följ”? Jag ser den bara när jag tittar på iPaden inte på datorn. Den kom till då jag la till widgeten ”Följ bloggen via E-post”. Hoppas att det svaret hjälper dig annars är det bara att fråga igen!! Kram

Kommentera

