I <3 min Garmin

20140108-181231.jpg

Jag har nu skapat konto på Garmin connect, fixat och klickeliklickat lite med några nya program, så nu är min Garmin klocka kopplad till mitt konto och genom ett usb så är klockan kopplad till datorn. Tack även till min sambo som hjälpte mig att klickeliklicka. Är så nöjd.

Klockan har jag fram till nu använt utan egna program. Men idag har jag skapat ett intervallpass på datorn, överfört det till klockan och testat. Det var helt enligt mina förväntningar. Dagens pass var tröskelintervaller med 10 min uppvärmning, 12 x 2 min på högsta zonen puls med 1 min vila emellan och avslutningsvis 10 min nedvarvning. På slutet av uppvärmningen så pep klockan när det då var dags för intervall och sedan pep den när det var vila osv. Så enkelt. Sen när jag kom in genom dörren hemma så pep den till igen fast programmet var slut, ”överför data”…. Den kopplade nämligen upp direkt mot datorn och förde över passet till datorn. Fantastiskt.

Det viktiga för mig är bara att komma ut och röra på mig men det blir lite extra kul med teknik. 🙂

Hälsa&Kärlek ❤

Kommentera

