Jingle Bells snöflingor

20140114-223514.jpg

På kvällspromenaden fick jag lite julkänsla, kom på mig att tralla på ”Jingle Bells”… Det är faktiskt lite ironiskt att igår var det TjugondaKnut då julen dansades ut och idag faller såna där vackra stora julsnöflingor som sakta dalar ned mot marken, så juligt och vackert. Men bättre sent än aldrig, och jag är så glad att snön är här och lyser upp. Jag känner verkligen skillnad på humöret speciellt när jag promenerar på kvällarna, detta vita landskap gör mig så glad!!

Och en som är superlycklig är vår hund Verner, han fullkomligt älskar snö!! Han spritter, trycker ned nosen i snön och frustrar, stuttsar och springer runt i snön. Det där med ordentlig koppelgång blir lite åsidosatt för han blir så glad så jag kan inte säga åt honom att gå ordentligt. Han får ha sitt roliga, och speciellt rolig var det ikväll när han försökte med munnen fånga snöflingorna som dalade ned, gulligt!

Tyvärr har jag inte kommit mig ut i skidspåret ännu, och det kommer nog dröja tills lördag. Men den som väntar på nåt gott, och jag ser då framför mig perfekt Swixblå-väder, sol och fina spår. Längtar! 🙂

20140114-223615.jpg

Hälsa&Kärlek ❤

Kommentera

