#100happydays

20140118-103105.jpg

Det finns alltid nåt varje dag som gör dig glad. Och jag med många kan lätt glömma eller lägga det åt sidan för att tyvärr lägga fokus på och bearbeta nån tråkig händelse, misstag eller nåt oroande som har hänt. Känner du igen dig? För det mesta försöker jag se det positiva i det negativa som gnager, för inget ont som har nåt gott med sig har jag lärt mig i livet. Det finns nästan alltid nåt du kan ta med dig i den tråkig händelse, om inte annat bara lärdom hur du ska hantera nåt liknande nästa gång.

Men hur jag reagerar beror oftast på dagsform, och ibland är det svårt att hitta det där lilla lilla positiva. Jag är övertygad om att hitta det positiva sakerna inte bara kommer av sig själv, det krävs träning, träning och åter träning… Och en bra övning är att på kvällen när du lägger dig ta fram en positiv sak som hänt under dagen och fokusera på den och le. Och göra så varje kväll. En kompis på Facebook delade en länk till en utmaning som är snarlik denna övning, 100happydays.com. Där uppmuntras du att varje dag ta en bild av något eller någon som gjort just dig glad den dagen. Sedan om du vill kan du dela bilden märkt med #100happydays på nån social media för att glädja andra.

Många kan ifrågasätta varför man ska dela bilden? Då vill jag lyfta fram det 100happydays.com skriver kring detta, att ”Det här är ingen lycklighetstävling eller en skryttävling, om du försöker behaga/göra andra avundsjuk med dina bilder så förlorar du utan att ens ha börjat.”. Så sprid bilden för att glädja dig själv och andra! Men har du ingen av de olika sociala medierna så du enkelt skriva ned på ett papper vad som gjort dig glad och se hur mycket glatt som finns hos dig!!

Så vad säger du, antar du utmaningen? #100happydays

Jag antar utmaningen, registrerad med mitt instagram-konto och redo för glada, gladare, gladaste ögonblick!!

20140118-103131.jpg

20140118-103149.jpg

20140118-103203.jpg

Hälsa&Kärlek ❤

3 thoughts on “#100happydays

  1. Delad glädje är dubbel glädje.
    Dagens pos. blir din blogg, som alltid ger ett leende.
    Bland 100 saker, i livet, hamnar du, någon som alltid finns där fasst vi inte alltid ”ser varandra”…
    Satsar på minst 100 dagar o hoppas somna med ett leende, större än vanligt.

Kommentera

