Filmning och stakning

Jag kände inte alls för någon skidåkning ikväll men bra att det då är schemalagd skidteknikträning med grupp för då är det bara att svida på sig underställ och skiddress och ta sig upp på Skyttis skidområde. För det är ju inget jag vill missa!! Och som vanligt när man kommer ut i spåret så är det ju så skönt och roligt!!

Ikväll blev vi filmade när vi diagonalade och sedan fick vi coachning och tips på förbättringar. Mycket intressant. Jag försökte inte tänka alltför mycket på hur jag åkte för att verkligen få se hur jag åker. Jag fick tipset att luta mig framåt mera och då glida med foten rätt under mig och inte hasa fram den. Och jag hittade det nästan, kan luta lite till fast det känns som jag nästan skulle kunna nå snön om jag skulle räckte ut tungan. Jag känner mig super nöjd och kommer att våga luta mig framåt mer och mer.

Och på tal om våga luta sig fram så behövs det verkligen på stakningen! Där ska du efter att du lyft fram stavarna, gå upp på tå med båda fötterna och luta framåt för att sen trycka ned stavarna…och då skjuta ifrån. Ja det låter och ser inte så svårt ut men jag fick verkligen inte till det, jag hade jätteroligt med mig själv…skrattade varje gång jag försökte komma upp på tå…hahaha…längtade till stakning med frånskjut, det är mer min grej!

Men sista svängen så fick jag superbra coachning och börjar ana hur jag ska göra. Det handlar mycket om att staka med kraft från magen och som låsa armarna, och då kunde jag ana att tårna naturligt lyftes. Jag och en kompis stannade kvar efter träningen och körde lite stakning med fokus på bålen och jag fick en liten lien känsla av hopp att jag kommer hitta stakningstekniken. 🙂

Det blir så fantastiskt mycket roligare med teknikträning, och jag är så nöjd med tränarna från Modo Sport Academy. Jag har lärt mig så mycket bara på två träningar.

Hälsa&Kärlek ❤

2 thoughts on “Filmning och stakning

  1. Pingback: Jämmer o elände | hälsa&kärlek

  2. ”Hä ba å åk.”
    ”Tryck på dalskidan älskling!”
    Köpt valla på Vallhalla?

    Bra jobbat. Nåt för kortfilmsgalan i Venedig.
    …med understället på Röda mattan.

Kommentera

