Personlig styling hos Rut

20140212-215059.jpg

Rut är en butik i stan som anordnar tjejkvällar med personlig rådgivning efter stängningstid. Jag och tre kompisar var där ikväll och fick många bra tips av underbart duktiga Helena som driver butiken.

Kvällens fokus var på basgarderoben. Hennes förslag på basplagg är två jeans, två svarta byxor, en vit blus, en svart kjol, en svart klänning, ett svart och ett vitt linne och en svart kavaj. Den ska du enkelt kunna kombinera på olika sätt och allt passar med varandra. Sedan när du har den på plats kan du lägga till lite rolig plagg.

Hennes uppfattning är att det räcker med typ en 160 cm bred garderob till kläder att kombinera 365 dagar, då exkl vinterjackor och typ skoteroverallen mm. Jag tror jag har typ det dubbla! Helena pratade även om olika kroppsformer både utifrån sig själv och det vi ville fokusera på och vad som passar och inte passar till respektive form. Jag blev mycket inspirerad av att rensa ur garderoben men det blir en annan dag, för blev mest sugen på att köpa nytt!!

Så det blev ett par svarta byxor och två blusar, så nu har jag utökat garderoben med ytterligare 3 cm… 😀

Hälsa&Kärlek ❤

Kommentera

