Osockerdricka

20140228-202956.jpg

Jag njuter av en god osockerdricka och ler!! I nästan två månader har jag inte druckit sockerhaltiga drycker som läsk, juice och saft. Detta som ett första steg mot en mindre sockerberoende kost. Dessa drycker hade nämligen börjat smyga sig in vardag som helg så jag såg det verkligen som en utmaning att sluta med dem. Men det har varit mindre omställning än jag trodde.

Ibland saknar jag dock denna söta dryck som exempelvis en fredagkväll framför tv:n med en skålpopcorn. Det blir ju liksom inte så spännande med ett glas vatten till. Så jag har spanat i matbutiker efter dryck utan socker men det finns inte så mycket att välja på.

Men nu är problemet löst. Kullamust pressad ur frukt utan tillsatt socker, halleluja! Den finns i olika smaker som äpple, äpple/päron, äpple/hallon. Har nu smakat dem alla och de är supergoda allihopa.

Så fram med popcornen för nu ska det fredagsmysas!!

Hälsa&Kärlek ❤

5 thoughts on “Osockerdricka

  1. Pingback: Osockerdricka « Människor.se - Dejting, Kärlek och relationerMänniskor.se – Dejting, Kärlek och relationer

Kommentera

