Ljummet citronvatten

20140305-081439.jpg

Första dagen med min nya morgonrutin med ett lugnt syfte, och det kändes toppen. Så skön morgon, hoppas jag behåller den härliga känslan.

Det finns många olika sätt att göra sitt citronvatten, den här gången tilltalade mig. Koka upp vatten. Skala och riv färsk ingefära och lägg i ett glas, pressa en halv ekologisk citron i glaset och häll sedan över det 3 dl av det kokande vattnet och låt dra tills vattnet är ljummet. Vattnet ska vara ljummet för att lättare tas upp av kroppen då tarmarna i sig är varma. Vid för het eller för kall vätska får magen jobba extra hårt.

Vänta gärna ca 20-30 minuter innan du äter frukost, detta för att städa kroppen innan man fyller på med nytt.

Hälsa&Kärlek ❤

5 thoughts on “Ljummet citronvatten

  1. Vilken fantastisk rutin du börjar med. Jag gör också det fota, förutom att jag glömde köpa citroner, så idag är det bara hett vatten 😉 Det är så himla bra att detta lilla även hjälper till att göra kroppen mera basisk. Toppen!
    Heja dig med nya rutiner 🙂

  2. Pingback: Citronvattnets verkan | hälsa&kärlek

Kommentera

