Citronvattnets verkan

20140307-210703.jpg

Oj vilka härliga morgonstunder jag har haft de sista dagarna. Tack vare min nya morgonrutin #nyavalbravanor. Gått upp när klockan ringt, andats, druckit mitt citronvatten och efter promenad ätit god havregrynsgröt. Fylld av energi har jag kommit till arbetet. Gillas.

Jag har läst lite mer om citronvattnets verkan på kroppen och det finns många skäl att dricka citronvatten. De skäl jag gillar mest är:

Stärker immunförsvaret eftersom det innehåller mycket c-vitamin som är ett erkänt antiinflammatorisk näringsämne.

Det bidrar till att syrehalten (ph-värdet) i din kropp balanseras upp. – citronvatten basar kroppen, så att den inte blir för sur. Låter kanske konstigt men det har inget med smaken att göra. Stress, kaffe, spannmål gör kroppen sur och med citronvattnet balanserar du då upp kroppen.

Detoxdryck eftersom citronvattnet stimulerar levern, verkar som ett lösningsmedel av urinsyra och andra giftiga ämnen i kroppen. Som hjälper till att föra ut gifter ur din kropp.

Hälsa&Kärlek ❤

5 thoughts on “Citronvattnets verkan

  1. Pingback: Citronvattnets verkan « Människor.se - Dejting, Kärlek och relationerMänniskor.se – Dejting, Kärlek och relationer

  2. Pingback: Citronvattnets verkan | Christer.L.Hansson

  3. Pingback: Citronvatten är tillbaka | hälsa&kärlek

  4. Pingback: Detoxplan | hälsa&kärlek

Kommentera

