Firar med våfflor

20140325-205841.jpg

Firar att startskottet på min Röhnisch löparskola har gått!! Och vad passar bättre än att göra det med frasiga våfflor på självaste våffeldagen!!!

Startskottet innebar ett test hur långt man springer i jämn fart under 12 min. Detta för att se vilket träningsschema man ska följa. Det finns tre grupper svart, vit och gul både för distans 5 km och 10 km.

20140325-213000.jpg

Jag kom 1,88 km och grupp gul är 1,5-1,89… Funderade och kom fram till att jag kör gul 10 km och vid halvtid så gör jag testet igen och ev växlar upp till grupp vit. Vilken grupp är inte så viktigt, mitt största mål är att komma igång med löpträningen och få härlig belöning som att få njuta av äkta frasiga våfflor med äkta sylt. 🙂

Frasiga våfflor (8 st)
125 g smör eller margarin
2 dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 ägg
1 tsk bakpulver
2 dl iskallt vatten

Smält matfettet och låt det svalna. Vispa samman mjölk, mjöl, ägg och bakpulver till en slät smet. Rör i matfett och vatten. Grädda våfflorna.

Hälsa&Kärlek

One thought on “Firar med våfflor

  1. Pingback: Firar med våfflor « Människor.se - Dejting, Kärlek och relationerMänniskor.se – Dejting, Kärlek och relationer

Kommentera

