Ny cykel!!

20140424-202353.jpg

Jag har beställt en cykel idag! Och ikväll slog det mig, jag gillar ju inte cykelträning!

Jag cyklade Vätternrundan för 11 år sedan och efter det så har jag suttit på en cykel 3 gånger, 3 gånger! Och det är inklusive ovan cykeltur från förra veckan i Costa Brava. När jag tränade inför och cyklade Vätternrundan så ogillade cykling så pass att jag inte ens tyckte det var värt att köpa en landsvägscykel utan cyklade med min mountainbike, jag byte i alla fall däcken till slicks. Jag cyklade Vätternrundan endast för att loppet ingick i en Svensk Klassiker. Sedan dess har jag cyklat 3 gånger.

Och nu har jag köpt en landsvägscykel…

Märkligt hur det kan bli. Bakgrunden till köpet är att vi bildade en förening förra året på jobbet där vi har två sektioner, cykling och längdskidåkning. Jag har inte deltagit på cykelträningarna utan endast längsskidåkningen. Men nu är det så mycket roligt och inspirerande träningsprat om cykling så jag rakt har blivit sugen på att hänga med på träningarna. Två av dem har beställt samma cykel tidigare i vår och den tredje beställde idag. Och sen har ju min mountainbike några år på nacken nu. Laget före jaget, vi måste ju ha lika cyklar!!

Så snart har jag nedan glänsande vita landsvägscykel.

20140424-204803.jpg

Hälsa&Kärlek ❤

One thought on “Ny cykel!!

  1. Pingback: Premiärtur på racer | hälsa&kärlek

Kommentera

