Ett steg närmare Guacamole

20140510-212259.jpg

Kommer ni ihåg att jag försökte mig på att få till en avokadoväxt från en kärna i somras? Om inte läs här, om du vill veta hur man gör. I min värld trodde jag att jag hade misslyckats. Men plötsligt händer det, ikväll kunde jag plantera denna kärnas gröna utväxt och början till ett avokadoträd.

Jag kämpade med denna kärna och såg till att den hade vatten hela tiden i sin kopp som man skulle. Och så äntligen kom det ut en rot efter ca 6-7 veckor. Det var lagom till att vi flyttade in till stan, och såklart följde kärnan med in till stan. Men tyvärr så glömde jag bort den och en dag i höstas såg jag att den hade helt slut på vatten och var torr. Jag var då övertygad om att den hade dött.

Det jag gjorde då hade jag fram till idag glömt bort. Jag tryckte nämligen ned min torra avokadokärna i jorden på en krukväxt i vardagsrummet. Jag tänkte att går det så går det. Och för någon vecka sedan upptäckte jag att det hade kommit ett skott i krukväxten. Tänkte inte mer på det fram till idag då jag fick för mig att omplantera skottet till en egen kruka och få en till krukväxt.

Döm av min förvåning när jag skulle ta loss den från krukan och upptäcker att roten kommer från en avokadokärna! Jätteroligt!!

Så åter på banan, är jag nu ett steg närmare ÄKTA guacamole. Fortsättning följer…

20140510-212354.jpg

20140510-212406.jpg

20140510-212415.jpg

Hälsa&Kärlek ❤

4 thoughts on “Ett steg närmare Guacamole

  1. Pingback: Ett steg närmare Guacamole « Människor.se - Dejting, Kärlek och relationerMänniskor.se – Dejting, Kärlek och relationer

Kommentera

