Salamimiddag

20140605-201210-72730664.jpg

Min sambo är borta på jobb och inte så förtjust i salami, så jag passade på att avnjuta en middag med salami och ost.

Jag stannade till på stans underbara ost och delikatessbutik MatstudioS20 på hemvägen. Planen var att köpa parmaskinka och göra en sallad men de hade precis rengjort skärmaskinen och förberett för stängning. Så jag fick tänka om, det är inte hur man har det utan hur man tar det. Får testa något nytt och det blev olika salamikorvar.

Och mums vad gott! Jag har nu avnjutit fänkålssalami, chilisalami, forebondekorv och tryffelsalami. Fänkålen var god, kunde smakat lite mer fänkål, chilisalamin var god med en lagom starkt eftersmak, forebondekorven är en mumsig rökt korv och tryffelsalamin är en len och god salami som smälter i munnen. Till korvarna åt jag två hårdostar, gruyere och beemster.

Hade dock en hemma som var väääldigt intresserad av korvarna som doftade sååå gott, vår söta hund Verner…

Hälsa&Kärlek ❤

Kommentera

