Lära näringslära

20140703-190612-68772623.jpg

Äter en favoritsallad som jag ofta gör när jag äter ensam och inte har nån inspiration att laga mat. Kyckling, tomat, fetaost, avocado och idag extra tillägg av underbart goda jordgubbar. Mums så gott!

Funderade under middagen på ett samtal jag hade med en kompis tidigare idag angående hur lite vi tillför kroppen med näring och hur svårt det är. Enligt vissa så kan vi inte tillföra tillräckligt med näring med vanlig kost. Och det finns då många som skapar juicer och drycker som sägs innehålla bra näringsämnen och som ska fylla våra behov. Jag har svårt att ta in dessa drycker för jag tycker att man borde klara det med kost.

Jag är övertygad om att det vi stoppar i oss påverkar kroppen, energin och humöret. Och att som kvinna kan det nog vara så att vi har olika behov i vår månadscykel. Men jag vet inte för jag kan så lite om näringslära. Jag tycker det skulle vara mycket intressant att gå en kurs i ämnet. Som en investering i sig själv. Sätter upp det på min skulle-vilja-göra-lista så länge.

Hälsa&Kärlek ❤

2 thoughts on “Lära näringslära

  1. Pingback: Lära näringslära « Människor.se - Dejting, Kärlek och relationerMänniskor.se – Dejting, Kärlek och relationer

  2. Pingback: Tillbaka till skolbänken | hälsa&kärlek

Kommentera

