Stapla skiffer

20140714-220803-79683053.jpg

Regnigt ute och halvpömsig efter att sett en film så kände jag vid lunch att, oj vad trött jag är. Riktigt sådär supertrött och energilös. Hade någon sagt allt jag skulle hinna med att utföra på eftermiddagen hade jag absolut inte trott på det.

Men när jag kände mig sådär trött på lunch så tänkte jag att det är just vid denna känsla som kroppen behöver röra på sig som mest. Så jag bytte om direkt och det blev en timmes skogspromenad med kärleken och hunden. Och efter det så var energin tillbaka!! Det är ju fantasiskt!

Jag började bära skifferplattor från carporten upp till vår uteplats på baksidan. De har tidigare legat som gångstig på den gamla gräsmattan men jag har en idé att återanvända dem på uteplatsen. De var härligt tunga och väldigt många men mycket bra träning för armar, rygg och ben. Den bästa träningen är ju vardagsmotionen, både nytta och nöje.

Sedan började vi fixa med både uteplats, utläggning av skifferplattorna, en kryddplantering och grillplats. Så roligt och energifyllt, inga måsten bara vill, en sån härlig dag!

Hälsa&Kärlek ❤

Kommentera

