59:59

IMG_9425-1.JPG

Nu är jag laddad för att kuta, och som jag ska kuta!! Mitt viktigaste mål är såklart att ha kul och känna glädje men efter midnattsloppet blev jag taggad att klara milen under timmen.

Jag hade ju haft ett uppehåll med löpning sedan tjejmilen 2011 men kom jag igång i våras och lyckades hasa igenom mig en mil på 1:17 min. Efter det så har jag försökt komma mig ut, spelat många golfrundor, allmänt hållit mig aktiv bara helt enkelt. Och på midnattsloppet lyckades jag springa på 1:01. En rätt saftig förbättring! Tiden är och var inte det viktigaste då utan löparglädje sattes först.

Men det sporrade mig att komma ut och löpträna mer regelbundet och att klara dagens millopp under timmen! Så min målbild är att med ett leende komma i mål under 59:59.

I veckan har jag dock fått vila mig i form i veckan p g a lite halsont och inatt har jag legat med kramp med mensvärk. Men mitt värsta i värken och sömnproblem så satte jag igång mitt mantrat, 59:59, 59:59, 59:59….

Nu är naglarna målade och snart kör vi tjejer!!!! Lycka till alla löpare och kom ihåg leendet på läpparna!!! Ha så underbart kul!

Hälsa&Kärlek ❤

One thought on “59:59

  1. Pingback: 58:28 jippiiiiie | hälsa&kärlek

Kommentera

