Post Tjejmilen

IMG_9549.JPG

Har haft en vecka helt utan träning efter tjejmilen. Som vanligt efter lopp så har jag känt att jag får unna mig en träningsfri vecka och sen ska jag komma igång igen. Tyvärr om jag inte har något nytt lopp inbokat så brukar den träningsfria veckan ofta bli till en månad och på senare tid även kan utökas till månader…. Jag har inget nytt lopp inbokat men trots det ska jag denna gång göra skillnad genom att använda den glädje jag kände på Tjejmilen mållinje och klarade mitt mål!

Det var dessutom en enorm glädje för under loppet hade jag ingen koll på tiden. Detta eftersom jag orutinerat nog inte hade nån klocka på armen och inte tillräckligt med batteri i mobilen för att köra Runkeeper. Var på väg att fråga nån i närheten under loppet men kände att jag höll det tempo jag klarade av så jag peppade mig att hålla det och hoppas på det bästa. Under sista kilometern så stod fyra små söta tjejer med en skylt att de samlade på High fives. Ja, det var ju ett måste att sakta in och göra High fives med dem. Tänkte direkt efteråt att ”jaha, nu blir det 1.00.01…” men det viktigaste var att ha kul också och det kändes bra att göra tjejerna glada.

Så det var med extra spänning som jag svängde in mot målgången där det äntligen fanns en klocka. Jag gjorde ett ordentligt glädjeskutt när jag såg klockan, 58 nånting och typ 100 m kvar. Vilken glädje!!

Och den glädjen kommer tillbaka när jag tittar på medaljen och det är den som gör att jag nu sitter med löpartightsen på och redo för en löprunda. Jag ska låta medaljen hänga framme ett tag till och hjälpa mig att komma ut och finna den där härliga träningsglädjen.

Hälsa&Kärlek ❤

One thought on “Post Tjejmilen

  1. Pingback: Post Tjejmilen « Människor.se - Dejting, Kärlek och relationerMänniskor.se – Dejting, Kärlek och relationer

Kommentera

