Tillbaka till skolbänken

IMG_3593.JPG

Det närmar sig skolstart! Idag kom kallelsen till kursen som jag anmälde mig till i somras. Jag har länge funderat på att lära mig näringslära och efter dialog med en kompis i somras om hur vi kan tillföra oss rätt näring som får oss att må bättre och ge oss mer energi så sökte jag efter kurser och hittade jag denna.

Kursens mål är att ge grundläggande kunskaper om de faktorer som påverkar vår hälsa, näringsfysiologi för att kunna förstå hur vår kropp fungerar. Vi ska få lära oss att planera en näringsriktig kostplan utifrån Livsmedelsverkets rekommendationer, och ge oss viss kunskap i att kritiskt värdera alla de myter, dieter och budskap som vi matas med i media.

Det känns som en rolig början för en nybörjare inom området. Kursen får mig redan att må bättre och ger mig energi! Nu ska det beställas kursmaterial!!

Hälsa&näringskärlek ❤

One thought on “Tillbaka till skolbänken

Kommentera

