Simma lugnt

IMG_9849.JPG

Jag är i Stockholm och avslutade en tvådagars konferens efter lunch och ska stanna kvar i stan för utbildningsdag imorgon. Så jag hade några timmar på eftermiddagen för mig själv innan jag skulle möta upp med en kompis för middag och hockey.

När jag packade för resan hade jag en plan för dessa timmar men det var väldigt lockande att ändra det till att gå i affärer eller sätta sig på ett café och mysa. Men jag hade verkligen sett fram emot min plan som var att simma, så jag drog till Söder och Eriksdalsbadet. Premiär för mig att simma där och även premiär för den nyinköpta sportbaddräkten, som jag köpte tidigare i höst i förhoppning att komma igång med simning.

Jag är i princip uppvuxen i en simbassäng och jag tycker verkligen om att simma. Det är en härlig känsla att flyta fram i vattnet, träning i kombination med mindfullness. Man kan koppla bort tankarna, bara andas lugnt och räkna antal längder och tänka på ingenting. Och som sagt få träning.

Det var en underbar simtimme så jag känner att detta var startskottet för att börja simma en gång i veckan.

Hälsa&Kärlek ❤

2 thoughts on “Simma lugnt

Kommentera

