Halvtid

IMG_9954.JPG

Efter det varma citronvattnet imorse så tog jag min inköpslista och gick på mataffären. Är så otroligt imponerad av Hemköps utbud av ekologiskt. Jag kunde handla allt ekologiskt utom jordgubbar, lime och sen valde jag själv att köpa hälften av äpplena oekologiska för att få krispiga god granny smith.

Dagen har gått bra men det är mycket pyssel med allt hackande och skalande och mixande. Och rengörande av mixer och råsaftcentrifug. Men jag är jättenöjd med recepten jag hade googlat fram till min matplan. Mycket goda saker, jag har dock gjort några justeringar i recepten, jag återkommer med mina justeringar i separata inlägg.

Jag har verkligen haft ett antal frestande lägen idag men inte fallit för frestelsen. Svärmor och svärfar kom på besök och då bjöd vi på kaffe men jag drack örtte men oj vad kaffet luktade gott… Sedan kom brorsan och svägerskan på besök då fick de vara med och dricka mellisjuicen, perfekt! Och sedan var vi på min sambos brorsons 15-årskalas, med tårtor, kakor och massa gott, men min svägerska hade så gulligt gjort fruktsallad med underbart goda hallon i till mig och sedan hade jag en påse örtte med mig. Och min söta sambo som delvis detoxar som stöd, han åt bröd till detoxsoppan ikväll och där var jag faktiskt riktigt sugen på en brödbit men jag tog några extra slevar soppa och inget bröd.

Nu blir det örte, vatten och nötter som snacks till premiären av ”Så mycket bättre”, vilken fest! Det är ju inte hur man har det utan hur man tar det.

Hälsa&Kärlek ❤

One thought on “Halvtid

  1. Pingback: Halvtid « Människor.se - Dejting, Kärlek och relationerMänniskor.se – Dejting, Kärlek och relationer

Kommentera

