Detoxplan

IMG_3680.JPG

Jag gjorde några justeringar i de recept jag hade googlat fram till min matplan. De var mest mindre justeringar men jag har uppdaterat alla recept i separat inlägg, se länkar nedan. Den största ändringen var utbyte av detoxsoppa. För det första receptet med rödbetor blev lite för intressant, se bild. Den blev för kompakt för mig och var lite smaklös. Jag åt den ändå för det fanns nog en tanke med innehållet men den jag åt dag två var både god och bra ingredienser, en bättre kombo!

Om du skulle vilja testa en detox på tvådagar så är här min reviderade matplan:
Morgon: Starta dagen med 3 dl varmtcitronvatten
Frukost: Len bärdröm
Mellis: Mellisjuice
Lunch: Iron smoothie
Mellis: Färska bär
Middag: Varm detoxsoppa
Kvällsmål: En näve nötter och örtte

Och under hela dagen dricka mycket mycket vatten.

Tänk även på att förberedelserna veckan innan och efter detoxen är superviktigt. Före så gäller det att köra kaffeavänjning, minska sockerintaget och äta lättare måltider för att förbereda kroppen och ha bättre chans att hålla sin matplan. Och veckan efter snällt väcka kroppen på samma sätt som förberedelserna fast tvärtom.

Lycka till!

Hälsa&Kärlek ❤

One thought on “Detoxplan

  1. Pingback: Slutsignal | hälsa&kärlek

Kommentera

