Se dagsljuset

IMG_3865.JPG

Nu har det varit mörkt och grått länge. Och ljuset som är så viktigt för både kropp och själ, men oj så frånvarande det har varit. Hörde att vi fått runt 15 timmar sol i vår del av landet, vilket i och för sig är mycket jämfört med Stockholm med sina 2 timmar.

Jag försöker tänka på att få dagsljus så bra jag kan. Men det är inte lätt, speciellt en supergrå dag som idag, då är det lätt att hamna i soffan och tycka att man är värd det. Man fastnar att se Nyhetsmorgon, som togs vid att se Stenson spel golf, sen final i Formel 1 som jag inte ens är så intresserad av…

Men då är jag så otroligt glad att jag har hund som gör att jag kommer ut direkt på morgonen och senare under dagen och får njuta av dagsljus. Idag var det extra härligt att promenera då vi även fick ljus från den vita snön som föll inatt. Helt underbart.

Känner du dig trött och hängig, tänk på att ta en promenad mitt på dagen om du har möjlighet. Vågar lova att den tid du investerar i den promenaden får du tillbaka i mer energi.

Hälsa&Kärlek ❤

3 thoughts on “Se dagsljuset

  1. Pingback: Se dagsljuset « Människor.se - Dejting, Kärlek och relationerMänniskor.se – Dejting, Kärlek och relationer

Kommentera

