#göralitelänge

IMG_3903.JPG

Traditionsenligt så klädde jag granen imorse. Jag riktigt myste och började känna julstämningen komma medans jag klädde granen med mina favorit julgranspynt. TV:n var på med Nyhetsmorgon, ljusen tända, sambon fixade och förberedde frukost, kände lugnet. Mina tankar gick till hur årets bloggkalender ska se ut, ska den innehålla pyssel, träning, näringslära, hälsa….

Då hörde jag Åhlénsreklamen på tv:n med den där pappan som berättar om julens förvandling från underbara önskelistor till jobbiga att-göra-listor. Hur lätt det är att stressen tar över julefriden. Jag har sett den förut och jag gillar skarpt hans avslutande beskrivning av vad julen borde handla om: ”att hinna göra så lite som möjligt, så länge som möjligt”.

DET kommer vara mitt fokus under december. Det handlar ju inte om att jag ska lägga mig på soffan och ligga där resten av december utan att välja det jag verkligen vill göra och njuta av det länge. Jag får ett härligt lugn bara av att tänka på det, ”att göra så lite som möjligt, så länge som möjligt”. Så det blir ingen bloggkalender under december. Men jag kommer självklart att dela med mig av det lilla jag kommer gör på lång tid både här på bloggen och på mitt instagramkonto.

”Julen handlar om att göra så lite som möjligt, så länge som möjligt” #göralitelänge

Hälsa&Kärlek ❤

5 thoughts on “#göralitelänge

  1. Pingback: Varde vitt | Evajohannas's Blog

  2. Pingback: Varde vitt | hälsa&kärlek

  3. Pingback: Finns det några snälla vuxna | hälsa&kärlek

  4. Pingback: Vakna till liv | hälsa&kärlek

Kommentera

