Krämig grönsaksgryta med färsk pasta

IMG_2487

Gårdagens meatfreemondays middag höll på att bli makaroner och köttbullar!! Detta för vi inte fått in vanan att tänka vegetariskt, vilket gör att vi inte planerat för det. Jag har inte gjort många vegetariska rätter och då krävs det en viss förberedelse för att det ska bli bra.

Men när jag handlade så kom jag att tänka på en av mina favorit pastarätter, krämig grönsaksgryta med parmaskinka och färsk pasta. Så det blev den utan parmaskinka med ett tillägg av sparris. Mycket gott!!

Inför nästa måndag är vi verkligen tidigt ute för vi vet redan idag vad vi ska göra. Vi fick nämligen ett mycket gott tips imorse på Nyhetsmorgons Mitt Kök, ”Nudelwok med råa grönsaker och koriander”. Det ska bli spännande!

Hälsa&Kärlek ❤

One thought on “Krämig grönsaksgryta med färsk pasta

  1. Pingback: Ingen ordning | hälsa&kärlek

Kommentera

