Mys-vitaminer

Njöt av underbar sol igår och tänkte tanken att ”härligt nu laddar jag massor med D-vitamin”. Men där hade jag visst fel. 

Tydligen så ligger solen för lågt under månaderna oktober till mars här uppe i norr för att hjälpa oss med produktionen av d-vitamin. För när solen ligger lågt så filtreras UV-B-strålar bort i atmosfären och det är dem som gör att vår kropp kan producera vårt eget D-vitamin. 

Men vi närmar ju oss april så jag tänker att lite D-vitamin kanske jag lyckades skrapa ihop ändå. Och jag kompletterar ju även med tillskott och försöker äta mat som ger oss d-vitamin, bl a fet fisk. ägg, så jag tror att jag får min dos ändå. 

Oavsett så var det superhärligt att sitta och njuta av sol och blå himmel. Jag laddade i alla fall massor med mys-vitaminer. 

Hälsa&Kärlek ❤

One thought on “Mys-vitaminer

Kommentera

