Fredas nostalgi

 

Igår vart det nostalgi på hög nivå. Jag hamnade oplanerat på konsert med Freda. Medans vi lagade middag såg jag på Facebook att en kompis var på lokal i stan och väntade på att Freda med underbara Uno skulle uppträda.

Så efter middagen gick vi på lokal och njöt av Fredas uppträdande. Och jag gick typ 29 år tillbaka till 1986 då jag var på deras konsert i vår stad på Elimkyrkan. Vi hade då fått lämna vårt namn i en skål och mitt i konserten var det utlottning av deras senaste LP ”Välkommen Hero”. Och jag vann!! Det bästa var att gå upp på scen och få en kram av Uno. 

Var inte beredd på det igår men med låtarna kom det en go känsla av minnen från tonåren. Har tänkt ännu mer på det idag och jag är tacksam över att jag haft en sån bra uppväxt och tonårstid. Där jag kunde vara mig själv med ett gäng på Filadelfia som gjorde roliga saker tillsammans och alla var verkligen välkomna att hänga på oavsett vem du var. En otrolig gemenskap som gett mig en slags trygghet och känsla att det är okej att vara den du är och ingen ska behöva känna sig utanför.

Och sen ledde det mig 1986 till att få en kram av underbara Uno. Igår blev det ingen kram, men jag njöt av hans underbara sångröst.

Hälsa&Kärlek ❤

2 thoughts on “Fredas nostalgi

Kommentera

