Får be om största möjliga tystnad

  

Nu åker jag på retreat! Hur flummigt och konstigt låter inte det. Men också lite härligt och spännande.

Jag har via min underbara yoga lärare Ulrika fått möjligheten att anmäla mig på detta retreat i två dagar på Godsta Gård. Det jag vet att vi ska andas, vara tyst och meditera gående, sittande, stående med guidning av en fd munk, Björn Natthiko Lindeblad. Ja nu blev det nog ännu flummigare för vissa…

Men jag tycker det ska bli intressant, alltid lär jag mig något. Jag gillar speciellt avslutningen i inbjudan där det stod ”förhoppningsvis ska vi efter retreaten vända åter med något av Muminpappans frimodighet: ”det blåser upp till storm, kom ungar tar vi ut roddbåten på en tur””.

Känns som i sann ”det är inte hur man har det utan hur man tar det-anda”. Så over and out, nu blir jag tyst ett tag. 

Hälsa&Kärlek ❤

One thought on “Får be om största möjliga tystnad

Kommentera

