Skölden förde oss samman

  

 

I fredags var jag på mitt sista uppdrag i en HSB styrelse som jag har suttit med i fem år. Vi har detta år fusionerat ihop två föreningar till en och jag fick frågan att fortsätta som ledamot i den nya föreningen men av arbetsskäl så tackade jag nej. 

Vi avslutade med middag på fredagkväll och jag ville göra något extra för mina underbara styrelsevänner för att visa hur mycket jag tycker om dem. Så jag hade planerat en överraskning. Eftersom en fusion i princip är som ett äktenskap, två blir ett, så hade jag planerat så att middagen blev en vigsel och bröllopsfest! 

Våra fd ordföranden i respektive tidigare föreningar fick symbolisera brud och brudgum, och med brudslöja, frack, Mendelsshon på högsta volym, en kollega i gänget som är vigselförrättare, ett vigselhäfte med en omskriven ”Kärleken förde oss samman” till ”(HSB) Skölden förde oss samman”, så blev det en vigsel. Sedan med roliga interna bröllopstelegram, brudens fars (vice VD:n) tal, brudgummen fars (VD:n) tal, mera roliga bröllopstelegram, en utsökt trerätters middag och bröllospsvals, så blev det en härlig bröllopsfest. 

Det var mycket uppskattat av ”bröllopsgästerna” och det blev det ett glädjefyllt avslut med många skratt. Men i helgen hamnade jag dock kort i ett sorgset humör med tanke på att styrelseuppdraget nu är över och att jag inte kommer att se mina vänner så ofta eftersom de bor på annan ort. Men då jag vände mitt fokus till att istället tänka på vilka fantastiska fem år jag haft med ett lärorikt uppdrag, många roliga och givande möten och upplevelser samt att jag fått lära känna massor med nya människor däribland mina underbara styrelsevänner. Och att var sak har sin tid, och nu får jag använda tiden jag får över att utveckla något annat istället.

Och det känns toppen att det blev en sista rolig kväll med styrelsegänget att minnas med glädje och skratt.

Hälsa&Kärlek ❤

One thought on “Skölden förde oss samman

  1. Härligt, så ”Jotte”, minns du Malmö Lilla torg, såpbubblor…
    Lycka tiil med andra ”uppdrag” och hopp om ett ”riktigt bröllop” i framtiden.

Kommentera

