Bark i stora lass 

 
Äntligen är det slut på regnandet så jag ikväll kunde fortsätta fixa slänten på baksidan med planteringen av krypenarna. Eller egentligen var jag klar i lördags så när som lite lite bark för att täcka fiberduken. Eller rätt så mycket mycket bark insåg jag ikväll. 

Efter att ha täckt med nio säckar bark i lördags så trodde jag att det behövs nog tre säckar till. Så för säkerhetskull bad jag min sambo köpa fem säckar på vägen hem idag. Blev lite full i skratt när han hade köpt tio säckar. Så tokigt men det går väl att använda nån annanstans tänkte jag. Men det var verkligen tur. För jag behövde åtta av dem för att slutföra täckningen. Skratta bäst som skrattar sist…

Så härligt att enarna är planterade och att slänten är täckt och inte bara en jordhög som innan, se nedan. Tanken var flera plantor men det är en sån besvärligt stenig yta att gräva i. Så det blir inga flera enar för närvarande. Nu hoppas jag istället att enarna ska supertrivas och att det stämmer att de breder ut sig 1-1,5 meter och färgar slänten ännu mera grön.

  
Hälsa&Kärlek ❤

Kommentera

