Plantering

 
Idag var det dags för plantering i mina trädgårdslådor. Jag riktigt njöt av att lägga ned varje frö efter allt pyssel med lådor, planering och grävning av trädgårdsområdet. 

Jag har tagit det eftersom utan krav och ingen tidspress. Det kändes viktigare att få till det så bra som möjligt än att stressa fram nåt för att kunna plantera tidigare. Och framförallt vill jag att det ska vara kul, vilket det verkligen har varit. 

Det jag har gjort är först rensat allt ogräs, sedan grävt för att jämna till marken. Därefter har jag lagt fiberduk så att det nu är slut på ogräsrensning. Hämtat sten och lagt på kanten till gräsmattan, både för att fiberduken ska ligga kvar och som dekoration. Lådorna har vi haft tidigare på annan plats och de är byggda med två pallkragar. Det nya med dem är att jag har målat dem med svart lasyr. Jag blev riktigt nöjd, en sån enorm förändring det blev av lådorna. Det som fattas är småsten runt lådorna för att täcka fiberduken. Det är beställt och kommer till veckan.

Efter att ha fyllt på lådorna med jord och gödsel så var det idag dags för sådd!! Och egentligen är det ju nu själva trädgårdsarbetet börjar. Men jag fortsätter ta det eftersom, närmast blir det vattning så fröna gror.

  

Hälsa&Kärlek ❤

Kommentera

