Sköra broccolis

 
Här är mina söta små sköra broccolis. Jag har nu planterat ut dem efter lite anpassning till utemiljö. Det är första gången jag planterar broccoli och det känns lite spännande och jag har lite svårt att se att det ska komma några broccolis från dessa små sköra plantor. Men ett steg i taget.

Jag har gjort enligt trädgårdsbokens alla regler. Först frösått dem inomhus i vanlig planteringsjord, sedan planterat om dem i större kruka när de hade slagit ut sina första blad. Innan man sätter ut dem ska de gradvis härdas genom att placeras utomhus i skyddat läge under dagen. Jag har haft dem i gäststugan med lite värme och sedan nu sist dagarna i vårt glashus.

Plantorna ska planteras med ca 30 cm avstånd. Och efter vattning så la jag i nyklippt gräs för att hålla kvar fukten. Efter att vinden direkt blåste av två blad så täckte jag lådan med fiberduk för att skydda de små broccolisarna för vind och även för insekter.

Som sagt det ska bli spännande att se när dessa plantor levererar broccolis, fortsättning följer…

 

Hälsa&Kärlek ❤ 

One thought on “Sköra broccolis

  1. Pingback: Första broccolin | hälsa&kärlek

Kommentera

