Vilsam kajaking

 
Kajak, vilket underbart sätt att ta dig fram på havet och samtidigt lite spännande att vara så nära vattnet. 

Idag har vi paddlat kajak i Sankt Anna Skärgård, en halvtimme från Söderköping. En skärgård med massor av små öar att stanna på och äta och dricka nåt gott och njuta av solen. Vår värdinna hade packat en mycket god och lyxig matsäck. Sallad med rökt lax, bubbel, ost och rödvin samt kaffe med chokladbit. Det gäller att unna sig efter att ha paddlat några timmar. 

Sen var är det ju det här med att det var lika lång väg tillbaka hem… I början så kände jag att mitt sätt att paddla var bara med tanke att nå hemmahamn där vi började. Men insåg då hur mycket jag missade. Stannade upp i tanken men inte paddeln och njöt av det lugna vattnet, solen som glittrade så fint, fåglarna som kvittrade, och njöt av varje paddeltag. Och den vackra sången mina Antarktistjejer och jag bjöd naturen på, bl a Sjösala vals, Always look on the bright side of life, härliga sommardag.

Vilsam och mysig kajaktur.

        

Hälsa&Kärlek ❤

Kommentera

