Spontan möten och utflykter

  
Ibland kan en träff med några få personer utökas och bli en riktig stor träff med många härliga människor. Nån känner nån som vill hänga med, som i sin tur känner en till som också vill vara med. När ändå dem kommer så bjuder vi in den eller dem. Och vips är det ett stort gäng som träffs. 

Och jag tycker det är så roligt när det händer, vilket nog också hänger ihop med att det händer ofta runt mig. 

Senaste två dagarna har det hänt två gånger och jag blir så glad när jag tänker på de träffarna. Det blir såklart merarbeten, mer kaffe ska bryggas, en paj till ska gräddas, salladen måste utökas, fler stolar tas fram med mera. Oftast en kort stund i all fixande med tilläggen kan jag bli lite less och tänka, varför hamnar jag i det här? Och svaret är detsamma varje gång, det är ju så himla roligt och mysigt. Främst för att träffa alla och ibland lära känna nya bekantskaper men även att se glädjen i alla andra när de umgås. 

Lika roligt är det när jag blir inbjudan på samma vis, spontant och med öppen famn. Vilket också hänt två gånger de senaste två dagarna. Det kan ge möjlighet att se nya platser, träffa nya bekanskaper som man inte annars skulle mött. Och ibland hamna på aktiviteter som man inte gör så ofta. Som ex igårkväll, fiska ruda i en tjärn i Västernorrlands inland i härlig kvällsol och med en värmande brasa.

Livet är det äventyr du gör det till.

Hälsa&Kärlek ❤

Kommentera

