Idrottsyran 

  
Jag går som och väntar på att jag ska komma igång med löpningen. Det går trögt. Förra veckan blev jag så less på det så jag tvingade mig ut och sprang på hundpromenaden med Verner. Rundan är ca 2 km, vilket är bättre än 0 km!! Och det var en helt underbar känsla. Lycka nu är jag igång.

Sen gjorde jag samma runda en morgon till. Härligt. Men sen försvann rutinen. Eller det hann ju inte bli nån rutin egentligen. Förstår inte att det ska vara så svårt att komma ut. Och jag gick omedvetet tillbaka till att vänta på att komma igång. Suck.

Då fick jag ett sms av en kompis som tyckte vi skulle åka på Tjejmilen. Toppen med ett mål!! För det verkar dom att det är det som krävs för att komma igång. Men tyvärr krockade den helgen med en annan aktivitet. Det var då jag googlade om ett lopp i Örnsköldsvik som jag hade hört talas om vara på gång nu i höst.

Och jag hittade det, Idrottsyran. Det är ett stadslopp på 5 km och 10 km samt är det en idrottsdag där man kommer att få chans att testa på olika idrotter genom att kommunens idrottsföreningar får chans att visa upp sina idrotter. Det kommer även vara föreläsningar under dagen. Bra idé och det låter som en rolig dag.

Och jippie, jag har hittat min morot!!!! Jag blev så glad så jag gillade och delade Idrottsyrans Facebooksida i en tävling, vilket jag normalt är väldigt försiktig med att göra men det här vill jag verkligen sprida. Och jag vann två startbiljetterna, så nu är jag anmäld också! Tack för det Idrottsyran!

Den andra biljetten vill jag med glädje ge till min tjejmilskompis som gjorde att jag tog tag i att hitta Idrottsyran. Puss på dig!

Hälsa&Kärlek ❤

2 thoughts on “Idrottsyran 

  1. Härligt! Jag har länge försökt komma tillbaka till springandet (sprang 2-3 ggr/veckan fram till dec 2014, men sen dog lusten) och nu verkar jag pågång. Men här finns inga lopp eller kompisar i närheten då vi bor på en gård i zambia så det kan kännas extra trögt att dra på skorna ibland.

  2. Pingback: Spring med kärlek | hälsa&kärlek

Kommentera

