påminnelse om hur bra jag har det idag

  
Det där med att lyxsura gillade jag. För ju mer jag tänkte på och försökte att lyxsura, ju gladare blev jag. 

Försökte slå lite i dörrarna, se lite butter ut, tänka på den tråkig trädgården och det blåa uppläggningsfatet jag ville köpa men som var slut. Men effekten blev att jag gick och småfnissade åt mig själv. Tänkte på de fantastiskt fina chokladblommorna (som faktiskt luktade choklad) som jag såg på Villa Fraxinus. Började finurla på en konstidé jag fick efter några keramikdetaljer jag såg i samma trädgård. Tomatmarmelad har jag aldrig ätit, härligt att jag hittade den på Gårdsbutiken.

Jag älskar min hjärna. Den är som inställd på att ta med sig det positiva och lämna det oviktiga. Är så glad för det, slipper ofta lägga energi på onödiga små saker och vänder oftast nåt tråkigt till nåt användbart. Men det har inte alltid varit så och såklart är det inte så i alla lägen idag heller. Det är verkligen en färskvara att se det du kan behöva och lära av och gå vidare. Inte se misstag utan lärdomar.

Jag har dock lärt mig detta den hårda vägen. Idag är jag oändligt glad över min livskris för ca 15 år sedan. Jag var inte snäll med min hjärna och kropp då. Mycket skam, skuldbeläggning, negativa grubblerier, allt skulle vara perfekt och misstag var misstag, något fruktansvärt oändligt fel. Så glad och tacksam att jag fick bra hjälp och fick vända det till något fantastiskt!! Den perioden var den absolut värsta men den blev det absolut bästa som hänt mig. Det var då uttrycket ”det är inte hur man har det utan hur man tar det” kom in i mitt liv. Och sen dess har jag jobbat vidare med det.

Ibland kan jag bli lite less på mig själv när jag nästan alltid ser det positiva. Blir sällan sådär småsur. Så jag är glad över mitt nya ord, lyxsura. Ska jag göra det oftare, som en påminnelse om hur bra jag har det i livet idag.

Hälsa&Kärlek ❤

Kommentera

