Vuxengrejja

  
När jag stod och lagade lunch och hörde tvättmaskinens centrifugljud kom det en våg av vuxenkänslor i mig. Det är inte alltid siffran som styr det men vid 43-årsåldern så borde man kanske vara rätt så vuxen. Men det blev bara så otroligt tydligt när jag tänkte på hur dagen varit.

Frukosten avnjöts medan vi lyssnade på P4. Efter frukost så dammsugade jag huset och städade undan i köket, samtidigt var sambon över till grannen som behövde bärhjälp. Sen blev det en dusch och ombyte för att åka till civilisationen. Ja, och så körde jag igång tvättmaskinen strax innan vi åkte. Väl framme så var jag och lördagshandlade i mataffären medans min sambo var och tankade bilen.

Hallå, snacka om vuxenpoäng!

Men det stoppar inte där. Till den hemlagade lunchen gjorde jag sallad med grönsaker från vår egen trädgård. Som nu efter lunch har pysslats om och vattnats. Och dagens skörd av jordgubbar har plockats in, lagts i en Tupperware och ställts in i kylskåpet. Ikväll är vi bortbjudna på middag dör det kommer vara vuxenbord och barnbord. Gå bort presenten är förberedd sedan två veckor, och blommor ska plockas i trädgården och tas med.

Och jag gillar känslan!! Blir varm inombords och på nåt sätt påminns jag om en trygghet och lyckokänsla från min härliga uppväxt. Antagligen för ovan var lite hur vår familjs lördagar kunde vara. 

Ja just det, jag glömde två saker till från dagen. Imorse löste vi Melodikrysset och nu tar vi eftermiddagskaffet i samma koppar som vi använde till frukostkaffet. Men det är nog snarare pensionärspoäng…

Hälsa&Kärlek ❤

One thought on “Vuxengrejja

Kommentera

