Springlycka 

Idag är det Verner-dagen. Skickar en grattiskram till min farfar Verner i himmelen och grattisgosar live med vår söta hund Verner. Två härliga killar!!

Jag är så otroligt glad för vår hund Verner. Han ger så mycket mys och kärlek, men såklart även mycket tålamodsträning. Vilket krävs vid inlärning och träning, och där gillar jag verkligen hundpsykologi. Tydliga nej när hunden inte gör det den ska göra enligt ett givet kommando men när den gör det, överösa med belöning och beröm!! Och sen fortsätta lyfta och berömma när den fortsätter med det rätta. Och i det se deras glädje i att få kommandot och viljan att göra det som man ber dem om. Helt underbart!

Som idag på golfbanan då Verner fick gå utan koppel, vilket innebär träning på att gå nära och följa matte på vänster sida. Men när det inte är folk så nära så får han träna på det absolut bästa. Att bli tillsagd att stanna, sen går vi iväg en bit, vänder oss om och ropar varsågod!! Och oj vad han springer! Och bitvis flyger fram. En sån lycka!! 

Verner får verkligen mig att vara här och nu. För jag har ingen aning om mina golfpoäng på dagens runda. Jag bara njöt av det vackra vädret och att se lyckan hos Verner när han fick stanna och sen springa. Vilken härlig Verner-dag!! 

Hälsa&Kärlek ❤

Kommentera

