En i munnen en i hinken

  
Skogshallon är sååå magiskt goda!! Känslan att få plocka och mumsa i sig dem, oj så gott!!! Jag kan verkligen inte låta bli att äta medans jag plockar. Det är en lyckokänsla att få äta dem direkt från busken. Sen är det ju bra att smaka av eftersom så man vet om de är goda så det är värt att plocka dem…

Jag tycker om att plocka bär men det jag tycker om ännu mer är att plocka bär tillsammans med vänner. Så mysigt. Att göra något roligt av tillfället, stå vid varsin buske, prata om dit o datt, ta en paus för kaffe och kaka. Och så var det verkligen ikväll. Vi träffades direkt efter arbetet och grillade middag tillsammans på en vacker grillplats bredvid där vi skulle plocka. Mätta och glada var vi sedan 9 vuxna, 8 barn och Verner som var ute i riset och plockade de underbart goda röda skogshallonen. Det blev en riktigt hallonplockningskväll de luxe.

Sen var det här med ätandet av hallonen. Ikväll fick jag för mig att jag skulle vara lite ordentlig och först plocka nån liter och sen få äta. Var så mätt efter middagen så jag tänkte det kan ju funka. Men inte då. Det stöp redan vid första hallonet, det åkte vanan trogen direkt in i munnen. Såååå magiskt gott!! 

En i munnen, en i hinken…ja det är min melodi. Så jag fortsätter att njuta av nuet i hallonsskogen och är så nöjd över att få hem hälften av hallonen i hinken och hälften i magen.

Hälsa&Kärlek ❤

Kommentera

