egen söndagsyoga

  
Den underbara yinyogan med UlrikaS är igång och den här terminen kör jag på onsdagar istället för söndagar. Men eftersom jag har gått ett tag på söndagar så gick tankarna idag till yinyogan. Och jag fick då en bra superbra idé hur jag ska använda den påminnelsen. Jag tänker fortsätta med yinyoga på söndagar med mig själv helt enkelt. 

Jag har nämligen försökt hitta ett sätt att få in egna yinyogatillfällen utöver det med UlrikaS. Det har blivit några få försök väldigt sporadiskt och inget som har blivit återkommande. Men den här invänjda tiden blir ju en perfekt påminnelse att göra yin på söndag.

Jag kommer inte göra det så avancerat utan det viktiga är att det blir av. Som ikväll då jag njöt av ett 30 minuters pass. Först sittande för att andas och hitta lugnet, därefter gjorde jag fjärilen, sfinxen och trollsländan ca 5 min vardera och sedan avslappning i stillhet. 

Under avslappningen kom en bussugen Verner och undrade vad matte höll på med. Jag avslutade passet sen med ett superbrett leende, dels åt söta Verner men mest över att jag är så otroligt glad att jag gjorde min egen söndagsyoga.

Hälsa&Kärlek ❤

Kommentera

